חפשו אותי בפייסבוק

לקביעת איפור לארוע או סדנת איפור

מי אני?

התמונה שלי
הבחורה עם המטפחת - Talia's beauty מאפרת מקצועית, בוגרת ביה"ס לאיפור ירין שחף. זהו בלוג אישי שבו אני כותבת על כל התחומים שאני אוהבת: יופי, איפור, טיפוח, לייף סטייל, סטיילינג, אופנה וגם מטפחות :)

רשומות פופולריות

יום רביעי, 23 במאי 2018
בס"ד

הי לכן, מה שלומכן?
בזמן האחרון פונות אליי הרבה לקוחות בשאלות שונות והחלטתי שבוער בי לכתוב פוסט בנושא איפור (והפעם בלי סקירת מוצרים). 
הפוסט הבא הוא אישי בנוגע לחוויותי כמאפרת.
במיוחד עלה בי הצורך לכתוב כאשר נתקלתי בהרבה ביקורת ברשת על איפור החתונה של הנסיכה החדשה- מייגן מרקל.

בואו נפתח את זה- הנסיכה בחרה להתאפר בסגנון איפור עדין.
היה הרבה רעש ברשת לגבי בחירותיה ליום חתונתה. ובעיקר טענו שהאיפור עדין מדיי.

 *צילום מהרשת

בלי להתייחס לעובדה שמדובר בנסיכה - וככזו היא כפופה לחוקי הממלכה.
ובאופן כללי היתה תחושה מהלוק הכולל שלה שהיא בחרה בסגנון עדין ולא בולט (או צעקני).
עכשיו, איפור (כמו כל דבר)- הוא עניין של טעם אישי.
יש כאלה שאוהבות יותר מראה טבעי ונקי, ויש כאלה שאוהבות מראה מודגש או מפוסל יותר- 
הכל מתקבל והכל לגיטימי, כי איפור זו קודם כל אומנות!
ואני מבינה שבישראל הטעם מוכתב מהרבה גורמים ובעיקר כסף.
ברור שככל שהאיפור יהיה מודגש יותר- יש צורך בשימוש ביותר מוצרים.. מה שיותר כלכלי לחברות האיפור.
בנוסף, כל עניין ההייפ ברשת על לוק מסוים או מוצר- לרוב מתברר כתופעה שאין מאחוריה כלום.
כלומר- לעיתים קרובות ההייפ לא מוצדק- אם מבחינת טיב ואיכות המוצר או מבחינת העובדה שאינו מתאים לכולן (זה ברור מלכתחילה לא?).

חשוב לי להבהיר נקודה חשובה- כשמדובר באיפור עדין הטכניקה היא שעושה את כל ההבדל.
ובעיניי איפור עדין בצורה מושלמת- ושאינו מורגש זו אומנות ומקצועיות של מאפר/ת.
יש צורך בהתאמה מושלמת של הגוונים ובהנחה מדודה ומדויקת של חומרים.
אין אפשרות לטשטש אם הנחת יותר מדיי חומר כמו באיפור מודגש.
השיטה שבה אני עובדת תמיד היא שכבות- אתחיל עם שכבה עדינה ואוסיף ככל שהלקוחה תבקש 
(או מתאים לה או לפי הצורך בהסתרה של פגמים בעור). 
כך תמיד עבדתי ולפעמים נתקלתי בביקורת שבתמונות לא רואים את האיפור.
וכמו שניתן לראות בתמונה של מייגן למעלה- היא כביכול לא נראית מאופרת.
מנגד, איפור שהוא עבה ומודגש ומלא בשכבות ישימו לב אליו מאד בתמונות אבל לא בטוח שבמציאות 
הוא יחמיא.. קחו זאת לתשומת ליבכן.
הערה נוספת בנושא תמונות ומציאות- שימו לב שלא כל אחת נראית במציאות כפי שהיא נראית בתמונות- 
יש היום מניפולציות של תאורה, עריכה ופילטרים שמשנים את האיפור לחלוטין מאיך שהוא נראה בפועל.

*צילום מהאינסטגרם שלי- איפור שלי להפקת אופנה, צילום: marius vigder

אז כן אני מאפרת שמתמחה באיפור עדין ואני לא חושבת שאיפור עדין זו מילה גסה.
שכל אחת תיבחר לה את הסגנון שהיא אוהבת ומחמיא לה.
והכי חשוב שיהיה בשמחות!

אני לא יכולה לסיים את הפוסט בלי להעיר הערה אחרונה- שאני בטוחה שכל עצמאית ומאפרת 
נתקלו בסיטואציה הזו לא פעם- אני מדברת על בקשות להנחה או הערות על המחיר.
אתחיל ואומר שכמו כל בעל מקצוע- נדרשת השקעה לא מבוטלת מבחינת זמן וכסף: לימודי תעודה, 
השקעה בהשתלמויות ועדכונים שוטפים בתחום וכמובן רכישת חומרים הכי טובים וחדשים שיש בשוק.
בלי להזכיר את ההוצאות על נסיעות ביטוחים פנסיה וכו'.
אני חושבת שהמחיר שלי לאיפור הוגן לכל כיס (ובייחוד עם הניסיון שלי), הוא קבוע וכולל תוספות כך 
שאין הפתעות ללקוחה, ועדיין אני נתקלת בבקשות להנחות, ובפוסטים לבקשת מאפרת 
ב"מחיר שפוי/הוגן/הגון".
יש לציין שזה מגיע רק מלקוחות בודדות ולא מארגונים או הפקות של ימי צילום.
זה מכעיס אותי כיוון שאם היה מדובר ברופא או בכל בכל עסק אחר שאינו אומנותי לא היו נכתבות כאלה 
בקשות, אבל בגלל שזו מאפרת אז זה בסדר לבקש ולדרוש עוד ועוד.
קחו בחשבון שמעבר לזלזול שזה מעביר כלפינו וכלפי המקצוע הידע או זמן העבודה שלנו, זה מראה על זילזול שלכן בעצמכן. 
למה שתרצי לשלם פחות על עבודה טובה פחות?
וזה לא משנה כמות האיפור שאני מניחה.. כי הרי גם מעט איפור זו אותה עבודה.



אשמח מאד לשמוע מכן איזה סגנון איפור אהוב עליכן ובכלל מה חשבתן על הפוסט?

ממני,
הבחורה עם המטפחת.


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה